Svar på frågor som ni ställt vid min lilla frågestund!

Hart du haft någon flickvän innan du träffade Jonna?
Svar: Ja det har jag, men dock ingen som hart lika snäll och underbar som Jonna.

Läste i Jonnas blogg förut att den 27:e mars hade ni kunnat varit radhus-ägare, vart i E-tuna låg det radhuset? :)
Svar: Radhuset låg i Ekeby men var ej något för oss:(

vad är du utbildad till? trivs du på jobbet, eller vill du jobba med något annat i framtiden? hur vill du/ni bo i framtiden? ni kollade väl på radhus eller vad det varför ett tag sen, kollar ni fortfarande? :) vad ville du att ludde skulle heta om du fick välja något annat, och vad ville du om det var en tjej? :) ha det bra!
Svar: Jag är inte utbildad till något speciellt jag gick på Teknikprogramet.
Jag trivs jätte bra på jobbet men om ja skulle vilja jobba med något annat i framtiden vet jag inte i dagsläget, Våra planer på vårt framtidsboende är att bo i en villa vi var lite intresserade av att köpa radhus men ångrade oss vi väntar hellre tills vi hittar ett hus,Eftersom vi valde namnet tillsammans så vill ja inte att han ska heta något annat,om det skulle ha blivit en tjej så tror ja att jag hade valt Ebba eller Elvira,

Jg undrar också
*hur du känner när Jonna skriver ut ja lite "skitsnack" om dig? Vi vet ju att hon älskar dig, men hur känner du när hon gör det och flera hundra läsare läser om det?
*Hur mycket hjälper du till i hemmet?
*Hur känns det att du betalar nästan allt? :)
*Kan du tänka dig ett syskon till Ludde med jonna, och när isåfall?
*Känner du att du vill leva resten av livet med jonna fastän ni bråkar och gör slut?
*Hur känner du med jonnas "övervikt"? Du är ju så smal:)!
*Hur kände du när jonna sa att hon var gravid? / när ludde föddes?

Hoppas inte jonna tar illa vid sig av några frågor, för hon verkar vara en superfin tjej, bara undrar lite av dina tankar också, kunde vara kul om du ville skriva lite mer om dina funderingar och tankar i din blogg, inte bara "nu gör ludde detta, idag ska jag detta" om du förstår :)! Jättekul med en pappablogg, få lite inspration av granis.blogg.se kanske :)
Svar: Antar att det du menar med skitsnack är att jonna skriver att hon går upp för det mesta med Ludde på morgonen, och det stämmer eftersom den veckan jag jobbar som är 7 dagar i streck och börjar med helgen som är totalt 30 timmar och det tar hårt på krafterna att jobba de långa passen och samtidigt knappt få någon sömn och sedan jobba de resterande 4 dagar kvälls skift gör att ja ej hinner återhämta mig och bli pigg, den veckan jag är ledig brukar jag försöka att gå upp så ofta som möjligt, Antar att många anser mig som en dålig pappa när jag låter Jonna gå upp med Ludde på morgonen för det mesta men det rår ja inte för ni får tycka vad ni vill, men en sak ska ni veta jag försöker att förbättra mig:)
hur mycket jag hjälper till hemmet jo jag hjälper till för det mesta men det är klart att Jonna gör mycket mer än vad jag gör eftersom hon är hemma mer änn vad jag är men vi försöker att dela upp det mesta.
Hur jag känner att betala nästan allt själv, det är jag själv som valt att försörja Jonna och Ludde så det är inga problem, Jonna hjälper till att betala hon med, med de pengar hon får i föräldrapenning,
Om jag kan tänka mig ett barn till med jonna så är svaret ett självklart JA men när det vet vi inte än men iaf efter att jonna har gått klart skolan osv,
Om ja känner att ja vill leva med jonna livet ut fast vi bråkar ibland så är svaret ja det är klart inget förhållande kan vara felfritt speciellt inte när man har barn men älskar man varandra tillräckligt mycket löser man alla problem och går vidare:)
För det första tycker inte jag att Jonna är överviktig sen älskar jag Jonna för den hon är inte hur hon ser ut,
vad jag kände när Jonna blev gravid och när Ludde föddes,kan börja med när vi fick reda på att Jonna var gravid jag blev såklart jätte glad det enda som var lite oroligt var att vi inte hade någon stans att bo plus att ja ej hade något jobb men allt det löste ju sig som ni kanske har märkt, men det var ingen tvekan om att vi skulle behålla barnet iaf,
Ögonblicket när Ludde föddes var helt underbart att få se en ny människa komma till jorden och att veta att det är ens egen son går inte att beskriva med ord,

lite samma fråga, men är du lika lat och lika ovillig till o hjälpa till som Jonna får det att låta? finns alltid tre sidor av samma sak!
Svar; Att jag är lat vill jag inte påstå men som jag har berättat här ovan så är jag väldigt sliten och trött den veckan jag jobbar så det är klart att jonna tycker att det är jobbigt att ja kanske inte hjälper till lika mycket då.

Vad jobbar du med och var?
Svar: Jag jobbar som CNC operatör på Finnveden i Kungsör.

hur känner du inför att jonna skriver ut saker på sin blogg om att "du inte orkar gå upp på morgonen" ? du jobbar ju skift, och så som jag har fattat det så är det det jobbigaste sättet att jobba på.
Har du förlorat många kompisar sen du blev pappa? eller har du andra "pappa-kompisar" ?
saknar du tiden innan du blev pappa, även om det är "underbart"
att vara pappa ?
Svar Om det där att gå upp på morgonen kan du läsa i en fråga lite längre upp.
om jag har förlorat några kompisar sen jag blev pappa vet jag inte men ja träffar knappt mina kompisar längre på grund av att jag jobbar så mycket sen när jag är ledig vill jag vara så mycket som möjligt med jonna och Ludde men ska försöka att hinna med att umgås med mina kompisar mer:)
Känner mig jätte dum när jag inte har tid med mina egna kompisar men som sagt ska försöka att få mer tid att träffa dom:)
Några pappa kompisar har jag tyvärr inte men vore kul att ha tjatar på att mina kompisar ska skaffa barn så att jag får det:)
Om jag saknar tiden när jag inte var pappa så vill ja säga att ja inte gör det kanske lite att ja saknar stunderna när det bara var Jonna och jag och att vi kunde göra lite mer saker tillsammans bara vi två, men livet som förälder slår allt så att vi skaffa barn är verkligen inget jag ångrar:)

vad tänkte du när du fick reda på att du skulle bli pappa? var det planerat?
Svar: Det första kan du få svar på lite längre upp:) och om det var planerat så kan jag säga att det var halvplanerat eftersom vi hade pratat om det innan.

Vad är det bästa med att vara pappa?
Svar: Det måste vara att få se sitt barn växa upp och se när han lär sig nya saker med mera, sedan att känna att man har en egen familj att komma hem till efter jobbet.
så att vara pappa är helt enkelt underbart:)

hur träffades du och jonna?
Svar: Det är en lång histora ska försöka att berätta lite kort, men iaf vi träffades genom att min kompis är kompis med Jonnas kompis. hoppas att det svaret duger:)

Såg att du skulle ha en liten frågestund, så tänkte ställa den enkla frågan, kanske lite tråkig. Men iaf, hur det känns att vara pappa, ha en egen liten familj?
själv så längtar jag snart ihjäl mig efter en egen :)
Svar: Frågan tror jag att du kan få svar på genom att läsa de andra svaren:)

Så där nu tror jag att jag har svarat på alla frågor och jag hoppas att svaren blev bra annars är det bara att fråga igen och är det något mer ni undrar är det bara att fråga:)


Kommentarer
Postat av: Karin

Har du haft någon tjejkompis som vart avundsjuk på Jonna när ni två vart tillsammans? Hon i Arboga som skrev elaka saker till Jonna var det något ex till dig eller en gammal flirt?

2008-04-15 @ 02:05:55
URL: http://glitterangeln.blogg.se
Postat av: johanna

tack för svaren :)

2008-04-15 @ 10:27:45
URL: http://jonkiees.blogg.se
Postat av: Johanna

Snälla du. Varför viker du ut dig på detta sätt? Man undrar varför du svarar på alla dessa frågor? Hur du hjälper till hemma? Snälla.. Vad har folk med det och göra? Du är ju ingen kändis direkt, så jag förstår inte riktigt varför man lämnar ut sån här information. Om du nu är så pass mogen som du påstår, och även din flickvän, bete er då som vuxna männsikor och vik inte ut er som någon accociation på utvikningsmodeller. Ni har en son att ta ansvar för, och jag skulle inte vilja att mina föräldrar publicerade min vardag och derar färdigheter så att folk kan döma om man är en bra männika/förälder eller inte.
/ Johanna

2008-04-15 @ 12:42:17
URL: http://johannna88.blogg.se
Postat av: Annie

Tycker ni är en fin familj och det är inte alltid lätt att vara unga föräldrar men ni klarar det galant! Ludde kunde inta haft bättre föräldrar! Den där "överviktsfrågan" var ju SÅ dum, Jonna är verkligen jättefin och söt!!!

2008-04-16 @ 01:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0